måndag 16 april 2007

Vårproppen i Borås

Ja, det är sannerligen vår. Solen skiner och det är helt underbart skönt. Har precis sprungit en sväng. En tenta idag har avverkats. Gick bra.

Jag blev tidigare tipsad av Alexandra att Cecilia Malmström, EU-ministern, skulle komma och presentera vårpropositionen på högskolan, så jag skyndade mig lite extra på tentan. Kom lite sent men det var intressant det som blev. En mycket bra proposition som kommer skapa många nya jobb, och mer rättvisa. Något slopande av fribeloppet blir det dock inte nu svarade hon, men det lät som det kanske kommer till hösten.

Efter det bjöds vi på mat på skolan, till oss som var med. Jag hamnade mitt emot Cecila Malmström själv och högskolans rektor. Ett trevligt samtal om proppen, EU, högskolan och annat blev det.

Läs mer om vårpropositionen här, här, här, här, här, här, här och här.

2 kommentarer:

Emma Kvennberg sa...

Leijonborg har personligen lovat mig att fribeloppet kommer att skrotas varpå jag är övertygad om att vi studenter som hoppas på en schysstare ekonomi och slopat kårtvång kommer att bli nöjda!

Christian Fredh sa...

Personligt löfte alltså, det låter bra.