måndag 14 maj 2007

Tokigheter och min födelsedag

Läste precis ett pressmeddelande från Cicilia Wigström (fp), där hon vill förbjuda garderober på krogar. Hon säger att hon vill komma åt organiserad brottslighet. Vad tänker man med då? Jag vill inte att folk ska skada sig, vi förbjuder allt som finns (eftersom man kan skada sig på allt). Förstår inte hur en liberal (?) kan tänka på det sättet riktigt. Förbud är sällan vägen framåt.

Jag fyller även år idag, 22 st. Grattis mig! Hittills har dagen varit precis som vilken annan, fast några fler meddelanden på telefonen och pling från MSN. Men jag är tacksam för dessa och att man antagligen är något visare än för ett år sedan.

För övrigt var schlagerfesten i lördags ganska trevlig faktiskt. Träffade lite nytt folk. Låtarna hörde jag knappt.

Inga kommentarer: