måndag 11 juni 2007

Helgens trevligheter

Varnhems klosterkyrka i lördagskväll och lyssnade på min bror och Lunds akademiska kör. En mycket vacker konsert. Vilken akustik det är där, det tog ca två sekunder efter att alla slutade sjunga till att ljudet tystnade.

Kollade också lite på kulisserna till Arn-filmen som filmas där. Verkade fint, ska bli spännande att se filmen efter man varit där och tittat.

Söndagen var jag faktiskt på gudstjänst (det är inte så ofta). På Åsle Tå. Anledningen var att kören sjöng där också. Man får passa på.

På kvällen bar det av till Klas som fyllde 24, grattis!

2 kommentarer:

Josef Boberg sa...

Hejsan Christian,

Fann Dig på Carl Bildt´s blogg. Du tillhör dom få som använder Ditt riktiga namn = smyger inte i buskarna. Varför är det det dominerande vanligaste i bloggVärlden att gömma sig bakom en mer eller mindre oidentifierbar pseudonym ? - undrar jag som är helt novis på det här med bloggar sedan mitten på februari i år.

Ha det...
vännen Josef

Christian Fredh sa...

Hej Josef!
Kul att du hittat hit.

Jag tror på individuellt ansvarstagande, att man hela tiden har ett individuellt ansvar för det man gör och att man ska stå för vad man gör och tycker. Därför använder jag alltid mitt riktiga namn.

Jag tycker det är synd att vissa inte vågar stå för det de tycker. För det tror jag är främsta orsaken, rädsla; för vad andra kommer tycka eller att bli kritiserad.

Sådan rädsla är tyvärr ganska vanlig, särskilt i Sverige med Jante-lagen och annat. Det är väldigt intressant att fundera över hur man kan vända på detta.

Jag tänker dels på politiskt, så som ökad individuell frihet och också ansvar och dels personlighetsutveklande, att man måste våga tro på sig själv.

Din fråga går att spinna vidare på väldigt mycket. Intressant. Jag får utveckla detta mer vid ett annat tillfärlle känns det som.