fredag 16 mars 2007

Välkommen som kund hos Radiotjänst i Kiruna AB

Idag damp första fakturan från Radiotjänst ner i brevinkastet. För ett tag sedan knackade det på dörren. Vem kan det vara, tänkte jag förväntansfullt. "Hej, jag kommer från Radiotjänst." Nu är han här, tänkte jag, skattmasen. Nu betalar vi tv-licens i alla fall, det är ju kul.

Försökte hitta på Radiotjänsts hemsida vad det här kalaset kostar, att tv-pejla alltså, men det hittade jag inte. Det är ju konstigt det systemet som är nu, tvinga folk till att betala för saker som man kan se gratis i andra kanaler. Jag tycker att man ska ge public service en mycket smalare verksamhet, enbart samhällsdebatt och liknande, bort med all sport och nöjen som kostar väldigt mycket pengar, det finns många kanaler som tar den rollen ändå.

En bra sak som kom med posten var från polisen. Vad har jag gjort nu då? Nej, det var mitt borttappade körkort. Ingen aning om när jag tappade bort det, när jag kom hem från New York var det bara borta, jag tog inte med det dit dock. Lite slarvig är jag allt får medges.

Inga kommentarer: