onsdag 29 augusti 2007

Bedriv inte sosse-politik tack!

Jag röstade borgerligt för jag tror på människan och inte staten. Men hittills verkar den borgerliga regeringen inte vara villig att föra en borgerlig politik. Regeringen borde inse att de inte kan fortsätta det förmynderi som socialdemokraterna byggt upp. Det är att se ner på människor, att inte våga lita till vuxna människors förnuft.

Senaste är spelpolitiken. Sverige hamnar nu med största sannolikhet i EU:s domstol för diskriminering av andra företag än de statliga. Kommissionen köper inte, och inte jag heller, att reglerna ser ut som de gör för att de ska stärka det sociala skyddet och motverka brottslighet.

Även om det vore så skulle det inte spela någon roll för mig. Förmynderi är inte bra någonstans, man kan inte skydda människor från sig själva. Läs mer om mina argument i mitt tidigare inlägg Spelmonopolet snart borta?.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: