fredag 31 augusti 2007

Lite yttrandefrihet så här på en fredagskväll kanske?

Tänkte bara lägga upp en liten bild. Den kan väcka känslor hos vissa, och jag visar den enbart för att jag känner mig lite tvungen. Tvungen att försvara yttrandefriheten. Fredliga demostrationer mot publicering av denna bild är naturligtvis helt i sin ordning, vi har ju yttrandefrihet.





Den är också glädjande att vi hör något från vår statsminister som försvarar vår yttrandefrihet.

Resonemanget bakom att bränna svenska flaggan förstår jag inte; vi får kränka er, men ni får inte kränka oss, låter det vettigt? Knappast. Inte för att jag vill förbjuda dem att göra så, men det är korkat.

Men att mordhota någon, som Lars Vilks har blivit, är och ska förbli olagligt. Det inskränker på hans frihet.

Inga kommentarer: