måndag 26 februari 2007

Dag 10: Bio-dag

Den här dagen var vi lite sega. På kvällen åkte vi, jag, Johan, Alex och Marius, och kollade på bio, Times Square och Empire 25 så klart. Innan dess åt vi tacos på något ställe, mycket gott.

Filmen för kvällen var Number 23, en film om paranoia men Jim Carrey. Svårt att se honom i en sådan roll men den var bra. Så mäktig biograf. Det var många hundra som gick in där, i salong 1. Filmduken är lika stor som synfältet ungefär. Vi satt på tredje raden men det går bra eftersom sätena går att fälla ner. Ljudet är toppen också men det var lite sprak i en högtalare, men det får man leva med.

Efter filmen letade man efter saker som blev 23, hittade några. Amerikaner som går på bio är för övrigt ganska konstiga. De skrattar när folk dör och på allmänt konstiga ställen. Ingen av oss förstår riktigt vad som är roligt, men men.

Times Square är helt fantastikt, det är så häftigt att gå omkring där och bara känna av atmosfären, särskilt på kvällen, helt klart mitt favoritställe i New York. Mitt andra favoritställe är vid East River, mellan Brooklyn Bridge och Manhattan Bridge och se in över Brooklyn Bridge och Manhattan på kvällen, så som jag gjorde dagen innan.

Denna kvällen bjöd även på en till film. Innan dess köpte jag glass, Hagen-Danz eller vad det heter. Det är så gott, jag är ju på semester så då får man äta sådant. Det säger vi i alla fall. Filmen var Rocky 4, som jag inte sett innan. Den var ju ganska rolig faktiskt. Roboten i filmen var bäst. Den var också 100 procent pro-amerikansk, och 100 procent anti-soviet, lite kul.

Inga kommentarer: