måndag 19 februari 2007

Dag 4: Bio-dagen

Glömde berätta att när vi var på Macy's så såg vi Lennart Ekdahl stå och kolla på kläder. Jag sade hej till honom när vi gick förbi. Han hörde oss nog inte, eller så ville han inte det. Det är ganska många svenskar här i New York.

Sen så berättade jag ju inte vilka jag var ute med i lördags, vilka var Johan, Marius (norrmanen i huset) samt Anna och Kristina som är här och hälsar på Marius. Anna och Kristina packar just nu och ska tyvärr åka hem idag (måndag, dag 5).

I alla fall, igår var en ganska slapp dag, vi gick upp sent eftersom vi kom hem kl 6.00 natten innan. Vi gick och köpte Thai-mat, det var riktigt gott och välbehövligt. Inte så mycket hände på dagen här, vi bara slappade.



Ungefär kl 19.00 drog jag, Johan (gåendes till höger), Alex (Johans roomie, mitten) och Martin (vänster) bort till Times Square. Vi tänkte kolla på bio, Children of Men. Vi gick till AMC Empire 25, största i New York tror jag. Vi köpte biljetter i automater, riktigt smidigt. Sedan gick vi till Sbarro och köpte lite att käka. Pizza slice blev det, med mozarella ost, riktigt gott det. Sen gick vi till någon affär för att sedan gå tillbaka till bion för att se filmen. Bion är sju våningar tror jag, och har 25 biografer, inte illa. Den var också väldigt fräsh och fin, det var hela ryggar på sätena och man kunde luta dem tillbaka.

Filmen var toppen, riktigt bra, och att man såg den på det stället man gjorde gjorde den säkert inte sämre i alla fall. Jag skulle vilja kolla på någon mer film där. Tyvärr var jag ganska trött och linserna sitter inte så bra då av någon anledning, men ändå. Sedan åkte med tunnelbanan hem igen för att sova.

Har varit och ätit frukost på Amazon café, kaffe (Frensh vanilla, gott) och bagel med Cream Cheese.



Idag, dag 5, är det tydligen President's day här i USA, vet dock inte om det är något särskilt på stan för det. Idag är jag själv då alla andra jobbar, ska åka till Central Park och gå genom den idag tänkte jag.

Inga kommentarer: