fredag 23 februari 2007

Dag 8: Museum of Modern Art, Party

Visste inte riktigt vad jag skulle göra denna dag, men det ordnade upp sig till slut, jag hade ju några saker kvar att göra. Fösökte passa in allt utmed tunnelbanan (MTA NYC Transit) och det fungerade faktiskt ganska bra. Först åkte jag till 34th Street för att kolla på den där konstiga byggnaden Flatiron Building. Den var väldigt häfftigt gjort, snygg arkitektur. Ja, då hade man varit där i alla fall.



Sedan åkte jag vidare någon station till Reckefeller Center. Gick omkring lite, visste inte riktigt vad jag skulle göra där. Man kunde åka upp till "Top of the Rock" men jag hade varit upp i Empire State Building dagen innan så det kändes inte så aktuellt denna dag. Jag åt sallad på ett ställe som hette Così.

Jag tänkte också vara lite kulturell och gå på Museum of Modern Art. Jag tog fel tåg och fick gå lite längre, det låg egentligen i närheten så det hade varit bäst att gå direkt från Rockefeller Center, men men. Jag gick dit, köpte biljett och sedan var det bara att gå loss på all konst. Först så tyckte jag inte att det var så fina saker, mest konstiga. Den här var den mest konstiga:




Men de fanns mycket fint också som tilltalade mig. En del som man faktiskt skulle kunna tänkte sig att ha på rummet, av Picasso till exempel :) Jag skulle dock vilja äga alla då de antagligen är värda ett stor antal pengar i valfri valuta.

Det som var bäst var fotografi-, målning- och arkitekturavdelningarna. Mitt uppe i alla hängde en helikopter också. Denna var snyggast enligt mig:




Jag var ganska trött, särskilt i benen, så jag for hem ganska tidigt. Hade lite ont i en stortå sedan dagen innan också. Jag tänkte kolla färdigt på filmen Blood Diamond, och för det gick jag och köpte mat först. Det blev thai-mat (som vanligt) från Ghang, Bangkok Pad Thai. Det och filmen satt helt perfekt. Filmen var för övrigt riktigt bra, som handlade om diamantsmuggling och barnsoldater i Afrika, kanske en femma till och med.

Sedan kom alla hem och det var utgång på gång. Vi köpte lite öl och sedan blev det att spela Fifa på Xboxen. Testade även Wii, som verkade tufft. Spelade bara lite av det där spelet med de galna kaninerna som man ser på reklamen, det spelet rekommenderas dock inte.

Vi (jag, Johan, Martin, Alex och Rasmus) tog två taxi till ett ställe i Midtown som heter Hiro, en asiatisk klubb. Jag tyckte det var en ganska bra klubb, häftig inredning och sådant. Hög musik och lite dance moves, och den kvällen gick den också. Vi tog taxin hem och jag somnade omedelbums, kl 2.30 ungefär. De jobbar ju här så det blev inte så sent.



På bilden ser vi från vänster en snubbe från Orlando som jobbar på samma ställe som de andra, Johan, Martin som för övrigt fyller år idag, grattis grattis, och sedan lilla jag.

Kl är nu 15.15 på fredagen och jag har inte gjort så mycket ännu idag. Har bara varit på Dunkin' Donuts och ätit lite.

Inga kommentarer: