lördag 24 februari 2007

Dag 9: East Side River

Kl är 19.20 och tänkte skriva lite innan kvällen början och alla kommer hem. Idag har varit en väldigt lugn dag, eftersom jag är lite seg efter gårdagens festligheter. Jag har suttit och fixat saker vid datorn fram till kl 17.00 eller något sådant.

Efter det så gick jag till Johans jobb och hälsade på, mitt tunnelbanekort är nämligen slut, men det gjorde inget, jag behöver gå lite tänkte jag och traskade iväg. Det var trevligt att se hur det var där, spelade lite Fussball, ja, sånt gör de på jobbet, med Johan, Jonatan, och någon som hette Mike.

Sedan tänkte jag gå hem men jag tog en sväng ner till East River för att se om det var något fint på kvällen. Och vad ska man säga, det var oerhört vackert att se in över Brooklyn Bridge och Manhattan. Det är svårt att ta kort dock för man måste ha kameran helt stilla när man inte använder blixt. Om man använder blixt blir det inte alls samma känsla.



Ovan är den bästa bilden, med eller utan mig på (nedan). När jag såg denna vy kom jag genast att tänka på U2:s låt "City of Blinding Lights" så den har jag spelat nu när jag kom hem.


För övrigt kan jag berätta hur jag väcks på detta ställe; tre alarm går av runt nio, en massa spring och sedan hör man lite sirener då och då. När man vaknar har även luften gått ur sängen som består av två trasiga luftmadrasser. Nästan perfekt alltså.

En sak som jag inte förstår är att alla sopor läggs på gatan som senare hämtas upp. Det skulle vara så mycket finare på gatorna här som för övrigt är mycket städade. Jaja, nu är jag hungrig s snart blir det mat.

Inga kommentarer: